Ce se va intampla cu jurnalistii auto cand vin masinile autonome?

Mie imi place sa conduc si recunosc faptul ca cea mai mare placere (si adrenalina) o simt pe drumurile mioritice, nu in strainatate, unde de obicei singura preocupare e sa nimeresti drumul indicat de GPS si sa nu adormi la volan. Cu toate acestea abia astept masinile autonome, care se vor putea conduce singure. Timpul petrecut la volan va putea fi in sfarsit folosit pentru ceva mai util, chiar daca cel mai probabil vom sta pe Facebook in timpul navetei zilnice.

In plus si drumurile vor fi mai sigure, in clipa in care inteligentele artificiale din spatele volanului vor merge toate dupa aceleasi reguli si vor comunica intre ele prin unde radio. Vorbim probabil de cativa ani buni pana vom vedea pe sosele aceste tipuri de masini si decenii pana cand nu vor mai exista masini cu comanda manuala (ca sa sune mai stiintific). Sunt convins ca vor exista suficiente probleme care trebuie rezolvate pana masinile care se conduc singure vor deveni o realitate cotidiana, precum ce se intampla in caz de accident – cui ii apartine vina sau orice problema de securitate legata de hackingul de la distanta a programului care controleaza masina.

La ce vreau sa va atrag atentia insa este intrebarea care mi-a venit azi cand am urmarit un review la noul Q7 pe Youtube si jurnalistul auto vorbea despre multitudinea de sisteme automate care permit deja conducerea aproape autonoma in oras, la viteze mici. Intrebarea mea este “ce se va intampla cu jurnalistii auto cand vor exista doar masini autonome?”.

Sunt convins ca mai avem mult timp pana in acel moment, insa aceasta intrebare si-o pun cred deja jurnalistii auto. In clipa in care masinile autonome vor domina soselele, nu va mai conta factorul sportivitate, pentru se va accelera pana la o viteza (mare) de croaziera, care poate fi sustinuta si cu un motor tipic european, adica de cilindree mica. Nu va ma conta cum se aseaza pe sosea masina, cum suna motorul, ci din contra, va conta detasarea cat mai mare de ceea ce se intampla in afara masinii, adica lipsa senzatiei de condus.

masini care se conduc singure

Pana la urma probabil accentul din testele masinilor automate se va pune pe gadgeturi, dotari, loc pentru bagaje/pasageri, consum si zgomot reduse, pentru ca testele nu vor disparea – si azi trebuie sa citesti reviewuri cand vrei sa-ti cumperi un calculator nou, nu? Jurnalismul auto se va adapta si schimba, doarece nu cred ca se va putea testa partea de condus autonom sau ca va avea sens acest lucru. Ma gandesc ca toate masinile vor trebui sa poata “conduce” in siguranta in orice conditii, conform legilor viitoare.

Un lucru e sigur – masinile vor fi mai urate, ca niste electrocasnice. Voi ce parere aveti?

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *