Ce ar insemna o piata evoluata de Internet in Romania
Toti expertii din online de la noi zic ca piata nu e inca matura, ca utilizatorii nu sunt maturi, ca publisherii inca nu stiu sa faca content pentru o piata matura, ca dezvoltatorii nu stiu sa faca site-uri si servicii pentru o piata matura si tot asa. Toti dau vina pe altii si nimeni nu are o solutie (me included).
Sa lasam insa deoparte certurile si invinuirile si sa ne inchipuim cum ar arata o piata matura de online. Nu am sa fac aici povestea porcului ca nu isi are sensul ci doar o sa ma rezum la a posta doua screenshot-uri din motorul de cautare Microsoft Bing, un “decision engine” cum ii zic americanii. De ce motor de a lua decizii? Deoarece cautarile de produse iti ofera o pagina de rezultate specializata care include informatii suplimentare precum gama de pret, usurinta in utilizare, rating-ul posesorilor, reduceri importante, cautari asemanatoare, review-uri samd.
Al doilea screenshot este cel afisat in Romania pentru aceeasi cautare (in cazul meu am incercat “Nokia E71”). Cam asa arata diferenta intre o piata online matura si una din Romania. De fapt diferenta se extinde cred si la economie in general, din care shopping-ul online este doar o bucata.
Oare care dintre utilizatori primeste suficiente informatii pentru a lua o decizie de cumparare? Intrebare retorica, bineinteles.