Masinile hibride, o frumoasa smecherie de marketing

Silueta masinii hibrideAm fost cam cârcotaş în ultimele mele posturi, deci zic că mai merge încă una: maşinile hibride sunt o poveste cusută cu aţă albă. Ideea postului mi-a venit uitându-mă la reviewul făcut de George Buhnici la Toyota Prius. Problemele şi ideile pe care le vehiculează el la adresa hybridelor m-au făcut şi pe mine să mă gândesc de multe ori la utilitatea acestor maşini.

Nu cred că hibridele sunt o prostie, pentru că ele fac potecă pentru adevăratele maşini ecologice care vor apărea în următorii ani. Fără a încerca nu o să ajungem niciodată să scăpăm de dependenţa de combustibilii fosili. Problema mea este că maşinile hibride ascund niste hibe de care mulţi utilizatori nu sunt conştienţi, de aici apărând şi marea mea problemă cu genul acesta de maşini.

Să vedem ce trebuie ştiut despre maşinile hibride:

  • sunt maşini mai complexe, deci se pot defecta mai des (valabil pentru toate maşinile cu prea multă tehnologie în ele, nu doar cele hibride)
  • datorită bateriilor sunt mai grele, deci la drum lung, unde se foloseste doar motorul pe benzină, ele consumă mai mult combustibil decât o maşină identică dar fără partea hibridă. Performanţele au şi ele de suferit din aceeaşi cauză
  • maşinile hibride sunt mult mai scumpe decât cele pe benzină, cost care probabil este amortizat după câteva sute bune de mii de kilometri (calculul depinde de la maşină la maşină), dar Priusul costă 28.000 EUR, pe când o maşină similar echipată găseşti probabil pe la 18-20.000. Fă un calcul şi vezi în cât timp recuperezi banii ăştia
  • producerea bateriilor pentru maşinile hibride este un proces toxic, care mai şi consumă o grămară de metale preţioase (majoritatea controlate de China)

Deci înainte de a defila cu o maşină hibridă ţine cont de faptul că nu este o soluţie viabilă economic, chiar  şi la costurile actuale ale combustibililor, iar procesul de fabricaţie nu este chiar ecologic, putând chiar face mai mult rău planetei decât în cazul unei maşini clasice. Ah, si bateriile alea sunt aproape imposibil de reciclat odată ce se duc.

Maşinile electrice nu sunt nici ele o viabile în momentul da faţă pentru că au nevoie de şi mai multe baterii, sunt mult mai grele şi se încarcă peste noapte (în cel mai bun caz), iar curentul electric aproape sigur provine din surse dubioase dpdv ecologic (cărbune, gaze samd).

Momentan eşti mai eco dacă nu mergi singur în maşină şi dacă ai un diesel bun (un prieten cu un C-class foarte vechi scoate consumuri de 3.3-3.5 fără probleme). Ce ne rezervă viitorul? Presupun ca motoare şi mai eficiente pe benzină şi diesel, motoare care merg cu etanol şi alte tipuri de combustibili, iar în viitorul îndepărtat poate maşini care merg cu apă utilizând pile de hidrogen. Momentan insă mai bine stai acasă, cum se zice pe la noi, si nu te lăuda degeaba că eşti eco.

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

3 răspunsuri

  1. eco car says:

    mai citeste baiatule , nu esti documentat, iar daca toata lumea se raporteaza la reviewurile lui buhnici….

  2. Dan says:

    Iarta-ma, dar esti cretin.
    "Introducerea bateriilor pentru maşinile hibride este un proces toxic, care mai şi consumă o grămară de metale preţioase (majoritatea controlate de China)"
    Imi imaginez echipa de marketing de la Prius cum au cercetat ei ani de zile cum sa bage o "smecherie de marketing". Si intr-o zi, pac le-a venit ideea. Facem baterie de Nichel care polueaza ca sa ii pacalim pe fraieri.

    Lasa-te de scris articole si apuca-te de gradinarit. O sa descoperi ca o faci mai bine

  3. Cătălin Dan Cârnaru says:

    Transportul electric nu pe baterii de acumulatoare trebuie să se bazeze ci pe producerea energiei la bordul mașinii prin mijloace electromagnetice, fără consumul unui combustibil. Există posibilitatea transformării radiației electromagnetice din mediul înconjurător în electricitate utilă ( soluție folosită de Ammann și de Tesla pe la începutul secolului trecut ) și există și motoare electrice rezonant-magneto-inerțiale perfect capabile să genereze electricitatea necesară, ( Newman, Keppe, Adams, etc ) verificate de o sumedenie de specialiști din tot felul de universități de pe glob, care asigură până la de zeci și chiar sute de ori mai mult lucru mecanic decât electricitatea de care au nevoie. Rolul bateriilor ar rămâne, ca și acum, doar acela de a porni mașina… Ca urmare se poate merge în continuare pe aceleași baterii plumb acid sau pe super condensatoare. Tragedia e că cei care hotărăsc destinele energetice și tehnico-științifice ale omenirii nu permit introducerea studiului acestor soluții tehnice în programele de învățământ și nici dezvoltarea și producția lor în marea industrie mondială… Robert Adams a stat cu frica-n sân o viață-ntreagă el inventând motorul la tinerețe, pentru că a fost amenințat că va fi omorât dacă va da publicității motorul lui… L-a făcut public doar cu vreo câțiva ani înainte a muri când a considerat că fiind deja bătrân nu mai contează dacă va fi ucis…Și totuși „câinii latră, ursul trece”… și mai e ajutat și de o presă servilă și incompetentă care habar nu are pe ce lume trăiește.

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *