Comunicate de presa multe si neinteresante

Primesc zilnic in inbox foarte multe comunicate de presa pe subiecte complet diferite de categoriile abordate pe site-urile unde postez, adica blogul acesta si GiZ.ro. Majoritatea sunt de la persoane cu care nu am vorbit niciodata (nici macar pe email) si de la firme de PR de care nu am auzit nicicum. Nu imi dau seama ce se spera prin trimiterea acestor comunicate, pentru ca nu am publicat niciodata asa ceva pe cele doua site-uri mentionate mai devreme, si nici pe vreun site la care am lucrat pana acum.

Nu mai zic ca nu am cerut sa fiu adaugat in acele liste. Ar fi mult mai bine pentru toate partile sa fiu intrebat: “pot sa te adaug in lista noastra la care trimitem comunicate pentru domeniile X, Y, Z? Spune-mi care sunt domeniile care te intereseaza.”, astfel nu m-as mai enerva si mi-ar fi mai usor sa observ un subiect interesant, care s-ar putea finaliza printr-un articol. Sau nu as mai ajunge sa dau Report SPAM. Culmea, cineva mi-a scris ca nu e frumos ca i-am dat SPAM si ca era de ajuns sa cer sa fiu scos din lista. Am cerut… prin Report SPAM a doua oara bineinteles.

extra breaking news

Nu asa se face PR, cei cu vechime in domeniu stiu asta. Drept dovada ca nu primesc de la ei acelasi comunicat de doua ori, pentru ca nu m-au inregistrat de doua ori in lista, si nici nu ma roaga sa public un articol pe subiectul X, dintr-un domeniu care nu are nicio tangenta cu ce tratez de obicei.

Daca vrei sa am bunul simt sa cercetez putin produsul tau inainte de publica ceva despre el, cum e si normal, ai si tu bunul simt si uite-te la mine pe site sa vezi despre ce scriu, ca sa nu incerci sa imi bagi pe gat un subiect despre rapoartele financiare ale firmei X, un subiect extrem de important pentru pasionatii de tehnologie.

Nu mai zic de comunicatele primite in germana, care se rezolva cu un “Spam melden” si cele in engleza trimise de chinezi care nu inteleg diferenta dintre site de stiri si magazin online. Exista bineinteles si romani care ma intreaba de ce nu pot cumpara de pe site, dar ei probabil sunt turci la origine.

Sa ne distam putin in incheiere cu subiectele “de interes general” din comunicatele primite in ultimele zile, unele chiar de pe conturi de Gmail:

  • Farmaciile X care intra pe segmentul de vanzari online
  • X: singurul cuptor din lume combinat cu aburi si microunde
  • Solutii X sunt integrate cu Y ACI pentru a oferi securizare pentru SDN (pe langa dezacordul din titlu mai sunt si o serie de acronime de care nu am auzit)
  • Zboara! Pedaleaza! Creeaza! Experimenteaza! Acesta este spiritul Airfield Festival!
  • Primul centru de date cu impact ecologic pozitiv
  • BREAKING NEWS: Jimmy Carr joins MOMENTUM London’15
  • Ultimele X abonamente disponibile la Festivalul Y!
  • Simplex Solutions Inc. Announces its 3X Growth and Rebranding as KeepSolid
  • 8 motive pentru a alege robotul de transport personal X (primit de 2 ori)

Si ma opresc aici, pentru ca deja pierd prea mult timp cu articolul asta. Stiu ca se apropie vara si lansarile din IT incep sa se mai domoleasca, iar firmele de PR trebuie sa bifeze in continuare niste tinte, insa tendinta asta nu va duce decat la cresterea bulei de PR pe care o mentiona Subiectiv.ro saptamana trecuta. Voi ce credeti, sunt prea carcotas?

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *