De ce se schimbă greu becurile la maşina mea?

bec h7 faza scurta… asta e întrebarea pe care mi-am pus-o azi. Oare de ce majoritatea maşinilor din ziua de azi au un sistem foarte complicat de a schimba becurile arse, în special cele de fază scurtă, care se ard cel mai des.

La KIA Cee’d mi-a fost imposibil să le schimb singur, în special în condiţiile în care am găsit pe net tutoriale pas cu pas pentru asta, unele presupunând chiar demontarea unei părţi din masca faţă a maşinii.

A trebuit să le schimb la un service, unde mi s-a zis să stau liniştit, că sunt maşini unde e muuult mai greu să schimb un bec ars, gen Renault Megane. Ce naiba o fi aşa greu să proiectezi o maşină la care chestiile importante le poţi schimba singur?

M-am gândit iniţial că e o chestie menită să te facă să aduci maşina în service cu orice ocazie (în manual nu îţi zice cum se schimbă becul, ci ţi se spune să suni la un service autorizat). Din punct de vedere financiar are sens, pentru ei, dar ce te faci dacă ţi se ard becuri importante şi eşti undeva în pustietate? Cum ar fi să nu poţi schimba singur anvelopele sau ştergătoarele…

Şi ca bonus, după ce mi-au schimbat băieţii becul ars, am văzut că se arsese şi celălalt, care era şi mai greu de înlocuit din cauza bateriei…

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

11 răspunsuri

  1. Green says:

    La Logan schimbarea unui bec durează cam 2 minute și poate fi făcută de orice șofer.

  2. Dar erau becuri greu de schimbat și în urmă cu zece ani, când lucram în service. Nu e o chestie de ieri, de azi :)

    Pentru majoritatea operațiilor sunt două variante: varianta oficială, de service autorizat și varianta logică, de service de cartier.

    De exemplu: în manualul de uzină (parcă așa se numește) al Dacia 1310, pentru a scoate electromotorul trebuie să demontezi cutia de viteze (o operațiune ce durează câteva ore bune). În service scoteam filtrul de aer și desfăceam două șuruburi. Dura 1-2 minute….

    • Ionut Popa says:

      Eu sunt de acord că majoritatea operaţiilor trebuie făcute în service, dar chestiile de bază ar trebui să se facă mai uşor. Dar na, poate vorbeşte gena română din mine, căreia nu îi place să dea bani altora pentru servicii :)

      • andrei says:

        Bravo, asa-s si eu!! Tine-o tot asa! Eu mi le-am schimbat singur, insa greu de tot! Nu da bani jigodiilor din service-uri decat daca e ABSOLUT necesar…si stai cu ochii pe ei ca isi bat joc!! NU lasa masina niciodata in service peste noapte!! Sanatate!

  3. N-am pățit până acum să mi se ardă becurile de la mașină. Ce e drept o am de puțin timp.
    Probabil depinde de la mașină la mașină cu schimbatul becurilor. Eu prefer să merg la service decât să fac eu ceva aiure pe la ea.

  4. Ciprian says:

    La Peugeot-ul meu, becul pentru luminile de zi, a costat 4 lei si manopera pentru schimbarea lui in service Peugeot 18 lei… :)

  5. florentin says:

    E de preferat sa mergi la service, dar depinde de indemanarea fiecaruia pana la urma!
    Weekend placut!

  6. JP says:

    Bine ca exista service-uri mici de cartier care inlocuiesc becurile astea fara prea mare cheltuiala

    • andrei says:

      astea-s cele mai bune! Sunt nicio forma nu dati banii alora din service-urile “autorizate” !

  7. Cristi says:

    La Kia Cee’d se schimba banal de simplu becurile atat pe fata cat si pe spate. E adevarat ca dureaza 5-10 minute dar nu trebui demontat farul/parte din masina, e un capac negru care se scoata si scoti/bagi becul….

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *