Diversificarea produselor devine o necesitate

Tendintele actuale din IT&C (si nu numai) sunt destul de clare in cazul companiilor producatoare de hardware: pentru a evolua si a creste este nevoie ori de atacarea unor noi segmente de produse sau fizionarea cu o firma de ofera produse complementare. Ne demonstreaza acest lucru achizitia ATI de catre AMD si Mercury Interactive de catre HP saptamana trecuta. Corsair isi extinde la randul lui gama de produse cu surse de alimentare, urmand astfel exemplul OCZ (producator de memorii care si-a extins gama de produse de mai bine de un an cu surse de alimentare si memorii externe Flash).

Tendinta de diversificare a gamei de produse este una inceputa de mai bine de 3 ani, de cand marii producatori taiwanezi si-au definit strategiile de evolutie. Am fost martor in acea perioada la boom-ul dispozitivelor wireless: la intrebarea “Ce v-a determinat sa includeti in gama de produse si dispozitive de comunicare fara fir?” majoritatea raspundeau cu “Sunt de viitor si toata lumea ofera asa ceva, deci de ce nu si noi…”. ASUS s-a afisat cu sintagma “3C solution provider” – Computers, Communications, Consumer, ALI s-a orientat catre piata consumer (ULI a ramas sa se ocupe de divizia chipset-uri – martor al evenimentului mi-e cana de 400ml pe care o am pe birou) si exemplele pot continua.

Toate aceste schimbari sunt o necesitate pentru a supravietui intr-o piata in care concurenta este foarte puternica, producatorii facand orice pentru cresterea profitului, cel mai elocvent exemplu pe care il pot da fiind mutarea fabricilor din China in Tailanda, unde ei pot oferi fara probleme salarii mai mici de 50$ lunar.

Ma bucur ca nu sunt chinez mai mult decat de obicei, dar lasand glumele deoparte “Eu cu cine fuzionez?”

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

1 răspuns

  1. Vlad Popa says:

    Concurenta devine acerba pe toate segmentele si e normal ca firmele sa isi caute noi oportunitati pentru a mentine marjele de profit.
    Evident, dupa acest val de dezvoltare, va aparea o recesiune si majoritatea vor renunta la aceste investitii si se vor concentra pe segmentele profitabile. Industria IT&C este in continua dezvoltare si o recesiune nu se vede la orizont, deci o sa mai vedem multe astfel de evenimente.

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *