Dezavantajele optiomizarii SEO pentru utilizatorii de Internet

SEO este un termen cunoscut bine de dezvoltatorii de situri. Definitia lui o gasiti aici. Pe scurt SEO este arta de a optimiza un site pentru afisarea in primele rezultate ale unui motor de cautare. Optimizarile SEO nu sunt mereu vizibile vizitatorului unui site si cu siguranta nu influenteaza experienta de navigare a acestuia (titlul unei pagini, fonturile mari pentru titlurile articolelor nu le-am pus la optimizari vizibile si prin experienta de navigare ma refer la continutul si serviciile unui site, adica lucrurile care ma atrag).

Cu toate acestea articolul acesta mi-a aratat cum optimizarile SEO pot dauna continutului unui site. Astfel scriitori/editorii specializati pe SEO folosesc expresiile relevante dintr-un articol de mai multe ori, pentru ca situl sa primeasca un rank mai mare pentru cuvintele respective in motoarele de cautare. Practic regulile sintactice/gramaticale pe care se bazeaza un autor clasic nu fac decat sa dauneze in cazul web publishing-ului.

Concluzia articolului de mai sus e simpla: pana nu se modifica modul de indexare al motoarelor de cautare textele scrise frumos si corect dpdv literar n-au nici o sansa sa fie gasite in primele pagini cu rezultate. Situatia seamana cu cea din muzica moderna, ori e comerciala, ori nu e deloc.

O sa incerc si in urmatoarele posturi sa vorbesc despre efectele secundare negative ale actualelor tehnici/tehnologii web.

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

6 răspunsuri

  1. krumel says:

    Crearea continutului optimizat, nu implica crearea de text targetat. In special, se cauta o relevanta pentru anumite cuvinte cheie pe care cu ajutorul optimizarilor se pot obtine locuri bune la cautari. Se pot crea texte specializate pe un anumit cuvant cheie (asta nu implica repetarea la nesfarsit a cuvantului respectiv) pastrand aspectul si forma de text pentru vizitatori si nu pentru motoare de cautare.
    Motoarele de cautare genereaza competitie pentru site-urile de afaceri si nu pentru site-uri cu continut literar. Spre exemplu: un site de afaceri nu poate avea un text care sa vorbeasca despre arta realizarilor de suruburi, subliniata prin metafore si expresii gramaticale.
    In schimb in domeniul artelor, un text creat corect si putin optimizat poate avea un loc bun la cautari, fara a crea un text strict optimizat. Motoarele de cautare tin cont si de alegerea facuta la cautari de catre vizitatori.
    Apoi, SEO nu tine doar de continut…sint mult mai multe lucruri de facut la un site pentru a ajunge pe rezultate bune.

    Modul de optimizare a site-urilor in contextul actual, defavorizeaza continutul liber scris. E adevarat. Dar pana la urma toti urmaresc afacerile, pana si motoarele de cautare.

  2. Ionut Popa says:

    Pe mine ma deranjeaza cel mai mult ca nu prea se poate in contextul actual sa faci un text literar, dupa regulile clasice, si sa ai succes cu el pe Internet. Adica poti sa faci, dar nu cred ca o sa il gaseasca prea multi daca nu faci anumite optimizari.
    E adevarat ca toata lumea urmareste profit, dar mi-ar place sa scot profit facand lucrurile cum trebuie pentru utilizator, nu pentru motoarele de cautare.

  3. krumel says:

    E o diferenta intre optimizarea de continut si optimzarea de site web. E incluza optimizarea de continut in optimizarea de site web.
    La rezultate ies site-uri care nu au continut optimizat dar sint site-uri optimizate.
    E o diferenta intre texte optimizate si site optimizat.

    Apoi, un text bine scris aduce vizitatori nu dor prin motoare de cautare. Exista factorul uman, care recomanda un text sau altul, un site sau altul.
    Iar Google, cel putin, tine cont de asta.

    Optimizarea nu e doar text optimizat, chiar daca textul optimizat ajuta foarte mult.

    Nu cred ca ar trebui facut confuzie intre astea doua.

  4. Ionut Popa says:

    Nu fac confuzie intre site optimizat si continut optimizat. Dar pentru a aparea sus in cautari pentru anumite fraze trebuie sa ai optimizat si textul.

    My point este ca procedura de optimizare a textului poate dauna din punct de vedere stilistic. Ai dreptate cand spui ca un text bun se face gasit singur pana la urma…dar s-ar putea sa fie mai usor si mai profitabil sa faci compromisul de optimizare a textului si sa renunti la Pulizer pentru a atrage mai multi vizitatori.

  5. krumel says:

    “My point este ca procedura de optimizare a textului poate dauna din punct de vedere stilistic.”
    Pai textele sint optimizate, create astfel icnat motoarele de cautare sa dea o relevanta site-ului si prin intermediul textului. E afacerea propusa de motoarele de cautare.
    Asta nu inseamna ca trebuie sa te conformezi, creand teste optimizate. O promovare buna a unui site poate aduce vizitatori care sa promoveze mai departe acel site.

    In Brevetul Google se specifica faptul ca, se tine cont de comportamentul vizitatorilor unui site.

    Nu cred ca persoanale care tin la mesajul textelor si la modul in care e scris, ar trebui sa se orienteze catre motoarele de cautare ci mai degraba pe promovarea (recomandarea) facuta de vizitatori. Apoi restul vine de la sine.
    Elementele HTML clasice folosite pe un site ar trebui sa ajunga unu astfel de site, pentru a avea vizitatori.

    Plus ca nu toti au fixul cautarilor exlusive pe prima pagina a unui motor de cautare. Mentalitatea nu ar trebui sa fie de cunoscator de SEO, ci de utilizator web.

  6. Sonyamoot says:

    Depinde de redactorul care iti face continutul; daca te plimbi pe site-urile americane o sa vezi ca unii au textul asa bine scris ca un utilizator comun nu se prinde ca e “optimizat”. E ca in orice meserie, unii o fac bine, altii prost.

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *